به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افت تعداد معاملات مسکن و کاهش قیمت در برخی از مناطق حاکی از کمرنگ شدن سایه سوداگران از سر بازار مسکن است پس به نظر می رسد با رفتن سوداگران از این بازار آرامش و ثبات قیمتی در حال ورود به بازار مسکن است.
سود های بالا و یک شبه در حوزه مسکن باعث شد تا در یک سال و نیم گذشته سرمایه های سرگردان به دو صورت وارد حوزه مسکن شوند. اول کسانی که مسکن اری کردند و با احتکار آن به انتظار افزایش قیمت و سود بیشتر نشستند و دوم کسانی که با  و  مکرر مسکن در زمانی کوتاه باعث افزایش جهشی قیمت شدند.
اگر چه اجرا و اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن می ‌توانست کمک بزرگی به جلوگیری از ورود سوداگران مسکن کند اما همین کاهش بیش از ۷۰ درصدی معاملات و افت قیمت در برخی نقاط باعث شده تا سایه سودا گران در بازار مسکن کمرنگ شود.
طبیعی است که وقتی قیمت‌ ها افزایش و قدرت کاهش یابد، افت معاملات موجب کسادی بازار مسکن می‌شود و با خروج برخی از افراد از بازار مسکن که برای سودآوری و سرمایه‌گذاری اقدام به  مسکن کرده بودند، قیمت مسکن کاهش می‌یابد و به ثبات می ‌رسد.
فعالان بازار مسکن نیز بر این اعتقاد هستند که با رفتن سوداگران از بازار مسکن پس از مدتی این بازار به آرامش رسیده است و زمان برای متقاضیان واقعی مسکن فرا رسیده است. با اشاره به اینکه مدیران تصمیم گیر باید از این تجربه ‌ها درس گرفته و با شناخت درست نسبت به این موضوع مانع رشد چنین جریاناتی و ورود سوداگران و جولان آنها در بازار مسکن شوند. تصمیم گیران به خصوص وزارت راه و شهر سازی و وزارت اقتصاد می توانند با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن از هم اکنون برای سال های آینده بازار مسکن را بیمه کنند تا با ورود سوداگران به این بخش شاهد جهش قیمت نشویم.


آهن پرایس مسکن ,بازار ,سوداگران ,قیمت ,کاهش ,افزایش ,بازار مسکن ,ورود سوداگران ,عایدی سرمایه ,حوزه مسکن ,رفتن سوداگران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لیزر موهای زائد گنجشک خورده به شیشه چشم انتظارم آزمون یار آهو دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. دامپزشک گوسفند و بز فن پیج و اخبار سروش حاتمی صادق فلاح کالای ارزان