با وجود توصیه‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست و تلاش بسیاری از خودروسازان برای کاهش مصرف سوخت خودروهای لوکسی در جهان تولید می‌شوند که مصرف سوخت زیادی دارند. موتورهای حجیم این خودروها در عوض مقدار زیاد سوخت، ویژگی‌های خاص و قدرتی مثال‌زدنی را برای صاحبان این خودروها به ارمغان می‌آورند. تولید خودروی پر مصرف همیشه در برنامه تولیدکنندگان خودروهای لوکس و گران‌قیمت وجود دارد. علاقه‌مندان این خودروها اهمیتی به مصرف زیاد سوخت نمی‌دهند.

در ادامه این مقاله با سه خودروی پر مصرف جهان آشنا می‌شویم. با اجاره ماشین می‌توان تفاوت رانندگی با انواع خودرو را تجربه کرد.


بوگاتی شیرون

سوپر اسپرت شیرون با الهام از نام لوئیز شیرون راننده فرانسوی مسابقات بوگاتی در سال‌های 1928 تا 1953 نامگذاری شده است. حداکثر سرعت شیرون بدون استفاده از کلیدهای خاص محدودکننده سرعت حدود 465 کیلومتر در ساعت است.

این سرعت فوق‌العاده با برخورداری از موتور 8 لیتری 16 سیلندری با چهار توربو به وجود می‌آید. موتور شیرون 1479 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو با کمک گیربکس هفت سرعته با کلاچ دوبل به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. کارشناسان موتور شیرون را به مدت 25 ساعت مورد تست قرار دادند. این خودرو در طول 25 ساعت می‌توانست مسافت میان ولفسبورگ آلمان تا فینیکس در آریزونای آمریکا را طی کند.

Bugatti Chiron

بدیهی است قدرت بی‌نظیر شیرون تنها با مصرف زیاد سوخت امکان‌پذیر است. مصرف سوخت ترکیبی شیرون به صورت میانگین 21/4 لیتر در هر صد کیلومتر است. این میزان از سوخت تقریبا بیش از سه برابر مصرف خودروهای معمولی محسوب می‌شود. لوگوی بوگاتی که در جلوی خودرو نظرها را به خود جلب می‌کند از نقره خالص و با هزینه‌ای حدود 550 دلار ساخته شده است. قیمت شیرون حدود 3 میلیون دلار است و طبیعتا اران این سوپر اسپرت اهمیتی به هزینه بالای سوخت آن نمی‌دهند.


لامبورگینی اونتادور

اونتادور با موتور 6/5 لیتری دوازده سیلندر خورجینی 700 اسب بخار در 8250 دور در دقیقه و 690 نیوتن متر گشتاور عظیم از دور 5500 تولید می‌کند. جعبه دنده فوق پیشرفته این مدل هفت سرعته ISR است و مدت زمان تعویض دنده در آن برابر 50 میلی‌ثانیه است. اونتادور با بهره‌گیری از سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) به صورت کاملا هوشمند و با توجه به شرایط جاده و حالت حرکت خودرو نیروی تولیدشده توسط پیشرانه را بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند.

lamborghini aventador

قطر دیسک ترمزهای کربن/سرامیکی بسیار سبک این خودرو در قسمت جلو 400 میلی‌متر و در قسمت عقب 380 میلی‌متر است و در هر شرایطی اونتادور را در کمترین مسافت متوقف می‌کند. با این خودرو می‌توان حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. مصرف شهری سوخت این خودرو 24/7 لیتر، مصرف جاده‌ای 10/7 و مصرف ترکیبی آن 16 لیتر است.


فراری 812 سوپرفست

کوپه 812 سوپرفست با موتور 12 سیلندری تنفس طبیعی گنجایشی معادل 6?5 لیتر دارد. دور موتور 812 سوپرفست 800 اسب بخار تا 8500 دور بر دقیقه می‌رسد و 718 نیوتن متر گشتاور در دور 7000 موتور تولید می‌کند. بازدهی تنفس، بهینه‌سازی احتراق و کاهش اصطکاک در موتور این خودرو مورد توجه قرار گرفته است. حداکثر سرعت این خودروی چشمگیر 340 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت شهری این خودرو در صد کیلومتر 19/6 لیتر و مصرف جاده‌ای آن 14/7 لیتر است. 812 سوپرفست به صورت ترکیبی در صد کیلومتر 18/09 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

ferrari 812 superfast

این خودرو نخستین خودروی جاده‌ای فراری است که از سیستم فرمان الکتریکی بهره می‌برد. این سیستم فراتر از یک جایگزین برای سیستم هیدرولیک محسوب می‌شود. سیستم هدایت چهارچرخ، رانندگی با 812 سوپرفست را با وجود لاستیک‌های عریض جلو در جاده‌های پرپیچ‌وخم آسان می‌کند. این خودرو با کمک‌فنرهای بی‌نظیر عملکرد قابل قبولی در پیچ‌وخم‌های جاده ارائه می‌کند. فراری با تجربه مفید در ساخت خودروهای فرمول یک، سیستم آیرودینامیک کارآمدی برای مهار هوا و افزایش نیروی عمودی در سرعت‌های بالا در این خودرو در نظر گرفته است.

رانندگی با خودروهای لوکس تجربه‌ای کم‌نظیر و به‌یادماندنی است. با بررسی شرایط و خدمات اجاره خودرو سورنا سیر به راحتی خودروی دلخواه خود را انتخاب و اجاره کنید.


اجاره خودرو - تشریفات سورنا سیر مصرف ,خودرو ,سوخت ,شیرون ,می‌کند ,موتور ,مصرف سوخت ,تولید می‌کند ,حداکثر سرعت ,موتور شیرون ,محسوب می‌شود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

باران و دریا روزهای سبز زندگی من Adelinehiwxzhor3 teren پادا بهانه ی عاشقانه کتونی مردانه آشپزباشی سربازان ایرانی مطلب آهو