باغ راه ایرانی کیش : مجموعه بزرگ باغ راه ایرانی با 32 هکتار مساحت، یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری برای توریست های تور کیش است. این مجموعه شامل هشت باغ ایرانی، نه دروازه به همراه آثار تاریخی شهرهای مختلف ایرانی و بسیاری برنامه های مختلف سرگرم کننده می باشد. هدف از ساخت مجموعه باغ راه ایرانی، شناخت جاذبه ها و فرهنگ اقوام مختلف کشور نه تنها برای توریست ها و گردشگران داخلی، بلکه خارجی است. آثار این مجموعه از میدان سعدی با دروازه قران در شیراز شروع شده و تا دروازه هارونی، پل دختر لرستان، درواز طاق بستان در کرمانشاه، دروازه های شمیران، دروازه رق آباد کرمان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه سی و سه پل اصفهان و تا میدان هرمز با نماد سر در باغ ملی تهران، همه را به شما نشان میدهد. این باغ طولانی ترین باغ راه ایران با یازده آبنما، رودخانه ای چهارصد متری، چهار وی آب، نه نقاشی دیواری از فرهنگ ایرانی اسلامی، مجوعه آثار تاریخی و تفریحی می باشد.

باغ راه ایرانی کیش

نماد باغ راه ایرانی کیش

این مجموعه نمادی هم دارد که از آثار هنری و معماری اصیل ایرانی بوده و به دست هنرمند خوشنویس کیش به نام مجید پازوکی طراحی و ساخته شده است. این اثر هنری زیبا نود سانتی متر ارتفاع و 35 سانتی متر عرض، به همراه 25 کیلوگرم وزن از جمس برنز به شکل تو پر می باشد. از این مجمسه به تعداد نه عدد ساخته شده و روبروی هر دروازه ای نصب شده است. مجید پازوکی، هنرمند این آثار خلاقانه، تمام تلاش خود را بکار برده تا اصالت و زیبایی هنر ایرانی اسلامی، لطافت طبیعت و زیبایی های باغ ایرانی را با انواع و اقسام گیاهان و پرندگان برای بینندگان و توریست های تور لحظه آخری کیش نشان دهد.

نماد باغ راه ایرانی کیش

معرفی قسمت های مختلف باغ راه ایرانی کیش

این باغ سرسبز شانزده هکتار فضای سبز، بیست المان دیواری، گالری مجسمه، هشتاد بوم نقاشی، سایت کبوتر، پیست دوچرخه سواری به همراه نورپردازی با LED، پیست ماشین های آر سی در جال سوخت، زمین ورزش های ساحلی، پارکینگ و خیابان قابل دسترسی به قسمت های مختلف باغ و . دارد.  همینطور هشتاد غرفه و پانزده چادر عشایری هم در این مجموعه برپا شده و قوم هایی از شهرهای مختلف ایران، در زمینه های مختلف هنری، صنایع دستی، سوغات استان ها، شیرینی ها و غذاهای محلی و هنرهای دست ساز ن مشغول به فعالیت هستند.

معرفی قسمت های مختلف باغ راه ایرانی کیش

جشنواره ها و مسابقات در باغ راه ایرانی کیش

از برنامه های خوب این باغ که توریست ها و گردشگران تور ارزان کیش را متحیر می کند، اجرای موسیقی های سنتی و آئین های مختلف از قوم های مختلفی مثل سیستان بلوچستان، خراسان، عشایر استان فارس و . هستند. همینطور در کنار این موسیقی ها انواع صنایع دستی، شیرینی ها و محصولات غذایی استان ها و قوم های مختلف نیز در این باغ غرفه دارند که البته با استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران در کیش روبرو شده. این برنامه های شاد و مهیج هر شب از ساعت شش بعد از ظهر در کنار دروازه کرمام برگزا می شوند. از محبوب ترین برنامه های باغ راه ایرانی، مسابقه و تقلید صدا بوسیله هنرمندان در روزهای نوروزی است.

جشنواره ها و مسابقات در باغ راه ایرانی کیش

آدرس باغ راه ایرانی کیش

 

این مجموعه زیبا و سرگرم کننده در قسمت جموبی بلوار ولایت، با حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی قرار دارد.


توریاب ایرانی ,دروازه ,آثار ,توریست ,میدان ,برنامه ,میدان هرمز ,ایرانی اسلامی، ,صنایع دستی، ,میدان سعدی ,سرگرم کننده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

همه چی موجوده یک ماما داستانی وبلاگ صامت روز دوم وبلاگ شهدا برق 20 فروشگاه انگشتر مردانه و پیرسینگ بدلیجات و دستبند مردانه